2011. július 23., szombat

Csokis sarok

Szerintem mindannyiunkban rejtőzik egy Gombóc Artúr. Bennem legalábbis minden bizonnyal. Egy csokifajta van, amit nem eszek meg - a fehér csoki. Mert a csoki feketén jó - minél feketébb, annál jobb. Hálás vagyok, hogy étcsokiból már nemcsak az van, mint kiskoromban, amikor az étcsokit hasfogónak ettük. Ezért nem is szerettem sokáig.
Aztán valamikor ez megfordult és most már legyen bármilyen finom tejcsoki, az étcsoki nálam előnyt élvez!

Íme, a csokis sarok :)

1. Közkívánatra - A CSOKIS SÜTI
Sokat tanulok a nővéremtől. Apró és nem apró, de mindenképpen praktikus dolgokat. Ő adta az ötletet, hogy karácsonyra ajándékozzak csokis sütikeveréket. Egy befőttes üvegbe rétegesen raktam a száraz hozzávalókat, szép papírral befedtem, hozzákötöztem egy kis fakanalat és mellékeltem a receptet. Az ajándék számomra meglepő sikert aratott. Egyrészt barátaim díjazták a kreativitást (bár én találtam volna ki :D), másrészt, amikor megsütötték, kivétel nélkül felhívtak vagy írtak, hogy azonnnnnal írjam le a receptet :) Drágáim, ne haragudjatok, hogy csak most rakom ezt ki, de én is nemrégen sütöttem meg és azt kell mondjam, nálam is kitörő sikert ért el ez a finomság!

Hozzávalók:
- csokis sütikeverék:
             - 20 dkg liszt
             - 25 dkg kristálycukor
             - 15 dkg barnacukor (én csak kristálycukrot tettem bele, értelem szerint 40 dkg-t)
             - 8 dkg cukrozatlan kakaópor
             - 1 teáskanál sütőpor
             - fél kávéskanál só
             - 8 dkg aprított dió
- 20 dkg vaj
- 4 tojás
(1 teáskanál vanília esszencia - mivel nekem ez nem volt, 1 tasak vaníliáscukrot tettem bele)

Elkészítés:
1. Sütőt elő kell melegíteni. Nekem gázsütőm van, de az eredeti recept szerint 180 fokosra kell melegíteni. 
2. A csokis sütikeverék hozzávalóit összekeverem egy tálban, majd egy másik tálban a felolvasztott vajat és a tojást kikeverem. A száraz és nedves hozzávalókat összeöntöm és szép egyenletesre kikeverem.
3. Kivajazott tepsiben elegyengetem a masszát és mehet is a sütőbe.
Kb. 20-25 percig kell sütni, én úgy szoktam megnézni, milyen állapotban van, hogy a közepébe szúrok egy gyufa végét és ha nem ragad rá, akkor van készen.


2. BROWNIES
A Joghurtos-meggyes mellett ez volt nekem sokáig a favorit. Egyszerű, finom és nagyon csokis :)
A recept Stahl Judit Gyorsan, valami finomat! c. szakácskönyvéből van, én csak pár változtatást szoktam beletenni.

Hozzávalók:
- 20 dkg liszt
- 20 dkg cukor
- 15-20 dkg étcsoki
- 4 dkg cukrozatlan kakaópor
- fél teáskanál sütőpor
- 4 tojás
- 1,5 dl olaj
- kávé (a recept szerint 2 teáskanál neszkávé 1 evőkanálnyi langyos vízben feloldva, de mivel nálam neskávé nincs, főzött kávét szoktam belelöttyinteni kb. 2 evőkanálnyit)

Elkészítés:
A száraz alapanyagokat egy mélyebb keverőtálban összeöntöm (liszt, cukor, kakaópor, sütőpor). Az étcsokit apró vagy kevésbé apró darabokra felvágom és hozzáöntöm a száraz alapanyagokhoz. Majd a tojásokat az olajjal és a kávéval simára kikeverem egy másik tálban. A két egyveleget összedolgozom és a kivajazott tepsibe öntöm.
Előmelegített sütőben sütöm ezt is, kb. ugyanakkor van kész, mint A Csokis Süti, ezt is gyufavéggel szoktam ellenőrizni.
A brownies akkor a legjobb, amikor még meleg, vagy langyos, mert a csokidarabok olyankor még folyékonyak. Ami pedig a legjobb hozzá: fagyi. Szerintem a vanília, vagy valami joghurtos-gyümölcsös.





3. CSOKIS TALLÉR

Ezt a receptet is Stahl Judittól nyúltam. Mostanában sütögethetnékem van és ki akartam próbálni új recepteket. Ehhez apropóul szolgált, hogy barátnőmmel a heti találkozónkat az ő otthonukban tartottuk, ahová szerettem volna vinni valami finomságot. A csokis tallérra esett a választásom, nem is bántam meg, bár ezt a sütit száraz browniesnak kereszteltem el :)

Hozzávalók:
- 15 dkg liszt
- 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- fél teáskanál szódabikarbóna
- fél teáskanál őrölt fahéj
- 10 dkg összeaprított étcsoki
- 10 dkg puha vaj
- 15 dkg cukor
- 1 tojás

Elkészítés:
Szerintem már tudjátok is az elkészítés menetét :)
Száraz hozzávalókat (a cukor kivételével) összekeverjük, majd egy külön tálban a tojást, a vajat és a cukrot kikeverjük. Fakanállal a száraz egyveleget hozzádolgozzuk a tojásos-vajas-cukros masszához. Az egyvelegből diónyi golyókat formálunk és egy tepsibe - amibe még a legelején sütőpapírt tettünk - kilapítva rakjuk őket egymástól tisztes távolságra (mivel miközben sülnek, szépen megnőnek). A recept szerint az átmérő kb. 4 cm, a vastagsága kb. fél cm. Én ezt a lépést érzésből kiviteleztem.
Előmelegített sütőben kb. 12-13 percig sütjük.
Igyatok mellé hideg tejet, nagyon jó együtt a két ízhatás! (már akinek a gyomra bírja a tejet...)


Jó étvágyat!
Nektek van kedvenc csokis sütitek?

5 megjegyzés:

  1. Azért Isten jól összerakta ezt, te megtanulod tőlem az apró fortélyokat, én meg tőled a lelki bölcsességeket... ;)

    VálaszTörlés
  2. Ez az én kedvenc csokis sütim (egyike :-))!

    Chocolate Chip Cookies

    Hozzávalók:
    25 dkg margarin
    1 kávéskanál só
    1 kávéskanál sütőpor
    15 dkg kristálycukor
    15 dkg barnacukor
    1 csomag vaníliás cukor
    2 tojás
    20 dkg liszt
    10 dkg szeletelt mandula vagy dió (nem szoktuk beletenni)
    20 dkg étcsokoládé apróra vágva

    Elkészítés:
    A margarint kikeverjük a tojásokkal, a cukorral, a sóval, a sütőporral, majd hozzáadjuk a lisztet. A kapott masszába fakanállal belekeverjük a csokit és a mandulát. A tészta akkor jó, ha már nagyon nehezen keverhető, liszt hozzáadásával javítható az állaga. A tepsibe két kiskanál segítségével kicsi halmokat teszünk egymástól jó pár centi távolságban. (egy normál, közepes tepsibe kb. hat kis halom fér el!) Előmelegített (forró) sütőbe a legnagyobb fokozaton kb. 8 perc alatt elkészülnek. (A sok margarin miatt szét fog folyni, ezért kell távol tenni őket egymástól!)

    Üdv:
    Rózi

    VálaszTörlés
  3. És még egy!
    Igaz én nem vagyok gyümölcs rajongó, de a málna és az étcsoki együtt, hmmmmmmmmmmm, valami hihetetlen jó páros.
    Csokoládés-málnás pite
    Hozzávalók:
    25 dkg puha vaj vagy margarin,
    20 dkg finom kristálycukor vagy porcukor,
    1 cs. vaníliás cukor,
    cs.só,
    1 db citrom lereszelt héja,
    5 db tojás,
    50 dkg liszt,
    1 cs. sütőpor,
    2 dl tejszín,
    15 dkg feldarabolt étcsokoládé vagy tortadara,
    50 dkg málna

    Elkészítés:
    A vajat a cukorral, vaníliás cukorral a csipet sóval és a lereszelt citromhéjjal robotgéppel (habverő résszel) krémesre keverjük. Ezután egyenként adjuk hozzá a tojásokat és mindegyikkel alaposan kikeverjük.
    A lisztet a sütőporral keverjük össze és szitáljuk át. A tejszínnel felváltva apránként a masszába dolgozzuk. A csokoládé 2/3-át keverjük bele, és egy margarinnal kikent nagy tepsibe simítsuk bele.
    A tészta tetején osszuk el a málnát és egy kissé nyomkodjuk is bele.
    Szórjuk meg a maradék csokival és 175 fokra előmelegített sütőbe tegyük be és kb. 35-40 percig süssük.
    A tepsiben hűtjük ki, majd ízlés szerint megszórhatjuk porcukorral. Kockákra vágva tálaljuk.
    Nagyon finom, ha mindegyik közepére nyomunk egy kis tejszínhabot.

    VálaszTörlés
  4. Hűűű Rózikám, köszi! Ezeket ki is fogom próbálni!
    Főleg ez a csokis-málnás pite hangzik nagyon jól! Le fogom tesztelni :)

    VálaszTörlés