2011. július 15., péntek

Lélekemelő dalok

Tegnap barátnőm megkérdezte, találtam-e valami jó zenét mostanában.

Rengeteg jó zenét lehet hallani. 
Én épp olyan időszakomban vagyok, amikor nem nagyon bírok keresztény zenén kívül mást hallgatni. Nem azért, mert a többi zene üres, vagy semmitmondó, egyáltalán nem! Csak valamiért most ez esik jól.
Istennek legyen hála, rengeteg jó keresztény zene van. És mivel a változatosságot is igénylem mostanában, rádiót hallgatok. Éljenek az online rádiók!
Az én listámra kettő került fel: a The Joy FM és a Joy FM :) Az egyiket úgy találtam meg, hogy félregépeltem a másik címet. :) Jellemző. Viszont nagyon örülök a félreütésnek, mert új előadók léptek az életembe.

Íme, pár dal, amik mostanában felemelnek, elgondolkoztatnak, megpengetik a szívem húrjait :)

1. Mikeshair - Someone worth dying for
Először is, kész vagyok az énekes hangjától (ez nálam időnként elég ok) :) Másrészt ez a dal a tökéletes időben talált meg. Épp Francine Rivers Redeeming Love c. könyvét olvastam, ami felkavart és pont ezen gondolkodtam, hogy vajon értem hajlandó lenne valaki az életét adni? Érek annyit, hogy valaki harcoljon értem? És akkor meghallottam ezeket a sorokat:
"You are more than flesh and bone, can't you see you're something beautiful, you gotta believe, He wants you to see that
You're not just some wandering soul, who can't be seen and can't be known, you gotta believe that you
are someone worth dying for..."
(Szabadfordítás: Több vagy, mint hús és vér, nem látod, hogy gyönyörű vagy? El kell hinned, Ő akarja, hogy lásd, hogy nemcsak egy kóbor lélek vagy, akit nem lehet látni, nem lehet megismerni. El kell hinned, hogy Te olyan valaki vagy, akiért érdemes meghalni...)
Az ebben a nagy igazság, hogy nem kell várnom, hogy ezt valaki megtegye, mert Jézus már megtette értem...


2. Sidewalk Prophets - You love me anyway
Ez a dal a kegyelem üzenete. Bármilyenek vagyunk, bárhol állunk az életben, bármit tettünk, bármit nem tettünk, Ő szeret. Így, ahogy vagyunk.
Egy koncerten mondta 15 évvel ezelőtt egy énekes: Isten olyannak szeret, amilyen vagy. Nem amilyennek lenned kellene. 
Nekem ez felszabadító, közben meg picit fájdalmas is, hogy mennyiszer hátat fordítok annak, aki értelmet ad a napjaimnak...


3. Michael Bleecker - Here I am
Ehhez nem írok semmit. Szívemből szól minden egyes szó és hang... Ez a dal az imám.


4. Shawn McDonald - Closer
Modern hippiből lett hívő keresztény. Drogot árult, most dalokat ír. Istenadta tehetség, megtört élettel és szívvel.
Nagyon szeretem több dalát, de a Closer különleges valamiért. Ahogy elkezdődik, elindul egy videoklipp is a fejemben: ülök egy buszon, kint esik az eső, szürkeség vesz körül. Nézek ki az ablakon és próbálok kapaszkodót keresni, színt, ami felvidít, színt, ami kiemel... Csak keresek és keresek, de nem találok a külvilágban semmit, ami megoldást adna. Mégsem vagyok szomorú... Mert az, amit keresek közelebb van hozzám, mint a buszablak. Aki kiemel és felemel, azt nem az esőben kell keresnem, Ő bennem van...


5. MercMe - Beautiful
Drága barátnőm Dalok nem szerelemről című blogbejegyzésében azt bizonyította, hogy a jó dalok nem feltétlenül a szerelemről szólnak. Ezt a dalt Neked ajánlom, Kriszti, mert a mondanivalója mindenkihez szól, mindig aktuális és én magam is a szívembe akarom vésni!


+1. Jeremy Camp - The Way
Nem bírtam megállni... 


+2. Cover Tune Grab Bag
Ez azért került fel, mert szombat esténként rendszeresen a Cover Tune Grab Bag-nél lyukadok ki, ami a MercyMe másik oldalát mutatja be. Ismert dalokat dolgoznak fel és a legjobb kifejezés az, hogy teljesen nem normálisok :) Úgy megnevettetnek, hogy a könnyem folyik, így nehéz is választani, hogy mit rakjak fel.
Talán majd egy posztba az összes videot felteszem, hogy meglegyenek egy helyen, mert érdemes végignézni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése