2011. július 20., szerda

Zabpelyhes keksz

Sok-sok recept van a tarsolyomban, fel is fogom őket tölteni, csak időhiányban voltam az elmúlt időszakban.

Úgyhogy megnyitom a sort a zabpelyhes keksszel.
Azért próbáltam ki, mert szeretek rágcsálni. Szeretek a délelőttjeimbe és a délutánjaimba is beiktatni nassolást. A zabpelyhes keksz erre ideális, mert laktat, édesség érzete van, de mégis egészségesebb, mint pl. egy tábla Milka :) Ráadásul napokig eláll, úgyhogy egy adag nekem 4 napig is eltart (tegyük hozzá, amikor megsütöttem, legalább 6-7 kekszet bevágtam...).

Hozzávalók:
- 20 dkg zabpehely (én aprószeműt használok, de a nagyobb is épp olyan jó)
- 10 dkg liszt
- fél teáskanál szódabikarbóna
- 2 tojás
- 10 dkg margarin
- 10 dkg cukor

A nagyon egészséges életmódot követők használjanak teljes kiőrlésű lisztet, cukor helyett pedig 5 evőkanál mézet.
Ízlés szerint lehet bele rakni: fahéjat, kakaót, diót, mogyorót. Én legutóbb kókuszreszeléket tettem bele, hát, meg kell mondjam, az is passzolt az ízvilághoz :)

Először is össze kell keverni a száraz hozzávalókat, egy külön tálban pedig a felmelegített margarint és a tojást kell kikeverni (ha cukor helyett mézet használsz, akkor az utóbbihoz tedd).  
A száraz és nedves alapanyagokat összeöntjük és fakanállal összedolgozzuk. Nem lesz nagyon ragacsos a massza, inkább darabos. Én kicsit féltem tőle, hogy így szét fog esni, de nagyon szépen összeállt.
A sütőt elő kell melegíteni, tepsibe pedig sütőpapírt kell teríteni.
A masszából én evőkanállal porcióztam a tepsire és kézzel kicsit lelapítottam, formáztam a leendő kekszeket. Kb. egy centis távolságra tettem le őket egymástól, aztán zsutty, be a sütőbe.
Kb. 12 perc kellett, mire megsült, oda kell figyelni, mert a színe nem nagyon változik, a széle amikor már szép aranybarna, akkor kell kivenni.

A fenti alapanyagokból nekem kb. 25 darab lett. Ez a fajta zabpelyhes keksz igazi keksz, nem puha, hanem inkább ropogós.
Tea, tej, kávé, kakaó mellé is ideális!

(Bocsánat, fényképet nem tudok mellékelni, mert elfelejtettem megörökíteni, de utólag megpróbálom bepótolni!)

2 megjegyzés:

  1. JUJ de jól hangzik! Veszek majd teljes kiőrlésű lisztet vagy rozslisztet és valami egészséges cukorfélét. Tutira fogok kísérletezni fűszerekkel! Meg is sütöm hétvégén. :) KÖSZI!!!!

    VálaszTörlés
  2. Ja, és csokit is lehet beletenni :P Meg gondolom, aszalt meggy, áfonya, stb. sem árthat neki... :)
    Majd számolj be róla, hogy hogy sikerült!

    VálaszTörlés